Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu wyposażonego w napęd wodorowy. Pojazd został zaprojektowany tak, aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu. Konstrukcja opiera się na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materiałów kompozytowych.
Cały pojazd został zaprojektowany przy użyciu oprogramowania CAD. Każdy najmniejszy element, taki jak śrubki i przewody elektryczne został najpierw odwzorowany w środowisku trójwymiarowym. Większość części pojazdu zaprojektowaliśmy sami w celu minimalizacji masy pojazdu. Dużo elementów wykonanych zostało z włókna węglowego, gdyż ten materiał cechuje się ogromną wytrzymałością w stosunku do masy – mówi Tytus Tulwin, prezes Studenckiego Koła Naukowego „Napędy Lotnicze”.
W maju br. zespół Hydrosa wziął udział w zawodach Shell Eco Marathon Challenger Event w Le Mans, które są swoistym testem przed zawodami głównymi. W trzydniowych zawodach brało udział 36 drużyn z całej Europy. Pojazd jeździł świetnie, mimo znacznej redukcji masy pojazdu nie ucierpiała na tym wytrzymałość i niezawodność. Najważniejsze, że osiągnęliśmy niezły wynik wynoszący 280 km/kWh podsumowuje Tulwin.
źródło: Politechnika Lubelska
Komentarze