Pasek paskowi nie równy
Obecnie wytwarzane paski klinowe do ciągników, czy też paski wielorowkowe to różne modele i co najistotniejsze - nie są one w pełni wykonanymi z gumy. Najczęściej są to paski kompozytowe, bo takie nie zużywają się szybko i, co równie istotne, pomiędzy konkretnymi modelami pasków, które mają dokładnie te same wymiary może istnieć przepaść cenowa. Wynika ona dokładnie z tego, że dwa podobne paski mogą wyglądać tak samo, ale w tym lepszym w gumie zatopiono więcej nici kewlaru, czyli specjalnego syntetycznego tworzywa używanego w kamizelkach kuloodpornych, ale też i w oponach oraz w pewnej części pasków klinowych. Dzięki tego typu tworzywom, paski klinowe do ciągników się nadmiernie nie rozciągają, czyli też nie wymienia się ich zbyt często. Aspekt ten jest istotny, choć pasek może też zniszczyć przedwcześnie wyszczerbiona rolka jednego z napinaczy.
Wymiana paska klinowego w ciągniku
Wymiana paska w ciągniku to nie tylko wymiana samego paska klinowego. Jego wymianę umożliwia luzowana rolka napinacza oraz napinacze ze specjalnymi sprężynami. Elementy te także trzeba wymieniać raz na jakiś czas, czyli podczas wymiany paska warto sprawdzić też i stan rolek napinacza i stan jego sprężyn. Nie jest tajemnicą też i to, że raz na jakiś czas trzeba te elementy wymienić, czyli dokładnie wtedy gdy zauważymy to, że jedna z rolek posiada jakieś zadziory i one właśnie niszczą jeden z pasków. W tego typu sytuacji trzeba wymienić też i rolkę lub dwie. Taka wymiana nie jest wybitnie drogą, bo rolka składająca się po części ze stali i po części z tworzywa jest dość tania.
Produkcja pasków klinowych
Pewnym jest też i to, że te najczęściej wymieniane paski produkuje się na skalę masową z powszechnie dostępnych materiałów. Wiemy też doskonale o tym, że między modelami pasków produkowanymi przez poszczególnych wytwórców istnieją pewne różnice jakościowe i cenowe, choć zazwyczaj nie są one znacznymi. Za istotne można uznać też i to, że z gumy i pewnej ilości tkanin syntetycznych, które stanowią wzmocnienie paska, części te powstają w fabrykach w krótkim czasie i dodatkowo wytwarza się je maszynowo. Dlatego też nowy pasek klinowy jest znacznie tańszym od nowego wału napędowego. Z tej przyczyny wymiana paska to zazwyczaj akceptowalny koszt i w wielu przypadkach dość prosta praca.