Klienci sklepów internetowych - customer experience
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Generuje coraz to nowe potrzeby, a sklepy internetowe poszukują wciąż nowych rozwiązań. Właściciele sklepów internetowych przywiązują uwagę do każdych szczegółów, które mogą wspomóc sprzedaż ich produktów. Jednym z popularnych ostatnio pojęć jest tzw. customer experience. Mówiąc najprościej jest to ogólne wrażenie klienta, który ma styczność z Twoim sklepem. Sklep taki ma zapewnić najlepsze doświadczenie zakupowe klientom. Składa się na to m.in.:
- strona internetowa sklepu -wygląd i nawigacja
- zakres oferty
- cena produktów
- czas i jakość obsługi zamówień internetowych
- obsługa klienta - online lub telefoniczna
Sklepy internetowe - platformy ecommerce
Coraz więcej sklepów stacjonarnych przenosi swoją ofertę również do online'a. Często nowy właściciel sklepu internetowego zastanawia się jaką platformę wybrać - Shopify vs WooCommerce:
WooCommerce to darmowa wtyczka do WordPressa. Swoją popularność zawdzięcza łatwości sprzedaży produktów, administracji sklepem internetowym, a także możliwością różnej modyfikacji strony. Instalacja wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku każdej standardowej wtyczki WordPressa.
Należy jednak pamiętać, że decydując się na WooCommerce, będziemy potrzebowali samodzielnie zająć się takimi elementami jak domena strony, czy hosting.
Shopify to platforma sklepowa, która działa na podstawie abonamentu. Jego główną zaletą jest to, że przedsiębiorca nie musi martwić się o domenę, hosting, czy certyfikaty bezpieczeństwa, ponieważ wszystko to będzie miał już zapewnione. W zależności od zakupionego abonamentu, w sklepie internetowym będą dostępne różne funkcje.
Shopify opinie wśród zadowolonych klientów zyskują na coraz większym znaczeniu dla platformy. Jest ona uważana obecnie za jedną z najlepszych, hostingowych platform w branży e commerce.
Moda na mobile commerce
Sklep w którym klienci dokonują zakupów online staje się powoli podstawą i koniecznością każdego stacjonarnego biznesu. Obecnie jednak e commerce rozwija się również na urządzeniach mobilnych. Niekiedy nie wystarczy, aby strona internetowa była responsywna. Trendy w e commerce wykazują, że użytkownicy o wiele bardziej wolą korzystać z aplikacji mobilnych.
Właściciele sklepów internetowych, którzy oferują produkty z pomocą aplikacji online, z pewnością zyskają grono nowych użytkowników i klientów.