Reklama
niedziela, 12 stycznia 2025 02:38
Reklama

Szybciej i bezpieczniej na drogach

  • Źródło: rzecznik prasowy PL

Autor: Tomasz Maślona/Politechnika Lubelska

Źródło: rzecznik prasowy PL

 

 

Razem możemy sprawić, że po drogach będziemy jeździć szybciej i bezpieczniej. Politechnika Lubelska podpisała porozumienie z Yunex Traffic. 

 

Yunex Traffic zajmuje się systemami adaptacyjnego sterowania i zarządzania ruchem drogowym. Zrobiła to, m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Londynie, Zurychu i Amsterdamie.  Rozwiązania firmy stosowane są też na drogach ekspresowych i tunelach w całej Polsce. A to dopiero początek, bo Yunex Traffic stworzył innowacyjne rozwiązania zadań związanych z infrastrukturą V2X wykorzystującą technologie autonomicznej jazdy.

 

– W ramach współpracy Politechnika Lubelska razem z firmą Yunex będą się wspierać w realizacji przedsięwzięć w obszarze inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz transportu – mówi prof. dr hab. inż. Zbigniew Pater, rektor Politechniki Lubelskiej. – Dzięki  podpisaniu umowy będziemy wymieniać się danymi i informacjami, które posłużą do badań naukowych.

W planach jest też podejmowanie wspólnych inicjatyw oraz projektów badawczych.

– Możliwość współpracy z Politechniką Lubelską bardzo nas cieszy. To ważne zwłaszcza teraz, gdy na niektórych uczelniach nastąpił odwrót od ważnych dla nas specjalizacji związanych z transportem, inżynierią i sterowaniem ruchu drogowego. Możliwość wspólnego rozwoju jest więc dla obu stron niezwykle cenna – podkreśla Dariusz Obcowski, prezes Yunex Traffic Polska.

Dzięki podpisanemu porozumieniu Yunex Traffic przekazał Politechnice Lubelskiej program Aimsun, który wykorzystywany będzie do celów dydaktycznych i badawczych.

– Wprowadzimy do procesu kształcenia narzędzia, którego nasi absolwenci będą używać w pracy zawodowej. Zwiększy to więc atrakcyjność naszej oferty edukacyjnej – zaznacza rektor Politechniki Lubelskiej.

Aimsun Live to rozwiązanie do  zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym. Do symulacji i monitorowania sieci wykorzystuje ono informacje o natężeniu ruchu. W krócej niż 5 minut dostarcza też prognozy dotyczące warunków ruchu drogowego. Dzięki temu można uprzedzać potencjalne problemy i podejmować działania powstrzymujące tworzenie zatorów jeszcze przed ich narastaniem.

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze