Reklama
niedziela, 22 grudnia 2024 03:10
Reklama

Rusza nabór wniosków na realizację usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością

  • Źródło: rzecznik prasowy UM Lublin

Źródło: archiwum UM Lublin

Miasto Lublin kontynuuje usługę asystenta osoby z niepełnosprawnością. Program zapewnia bezpłatne wsparcie w codziennym funkcjonowaniu mieszkankom i mieszkańcom Lublina posiadającym orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym z niepełnosprawnością sprzężoną lub posiadającym orzeczenie równoważne. Nabór wniosków rusza od 7 stycznia 2025 r.

Miasto Lublin po raz kolejny pozyskało środki z Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej na zapewnienie mieszkankom i mieszkańcom z niepełnosprawnościami dostępu do bezpłatnego wparcia asystenta osobistego. Otrzymaliśmy prawie 3 mln zł, co pozwoli na świadczenie blisko 56 tysięcy godzin usług. To niezwykle potrzebny program, dlatego bardzo zależy nam na jego kontynuowaniu. Pomoc asystenta pozwala osobom z niepełnosprawnościami na zwiększanie samodzielności w codziennych czynnościach oraz aktywne funkcjonowanie w życiu społecznym. Zachęcam wszystkie osoby potrzebujące wsparcia do składania wniosków – mówi Anna Augustyniak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych.

Usługi asystenta osobistego polegają w szczególności na wspieraniu osoby z niepełnosprawnością w wykonywaniu czynności dnia codziennego, prowadzeniu gospodarstwa domowego, wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez niego miejsca czy podejmowaniu aktywności w różnych sferach życia. Usługi asystenckie mogą być realizowane 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Aby skorzystać ze wsparcia asystenta należy złożyć osobiście w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin przy ul. Zana 38 (niski parter) wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia oraz kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, okazać do wglądu dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, a także w obecności pracownika Wydziału wypełnić i podpisać oświadczenie. W przypadku posiadania przez kandydatkę/kandydata opiekuna prawnego należy okazać do wglądu dokument potwierdzający status opiekuna prawnego.

W celu przeprowadzenia sprawnej rekrutacji, przed złożeniem dokumentów, prosimy osoby zainteresowane o wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty pod numerami 81 466 30 80 i 81 466 30 83. Osobiste spotkanie pozwoli na poznanie przyszłych odbiorców usług oraz ich potrzeb, a także weryfikację poprawności składanych dokumentów. To także okazja do przedstawienia osobom potrzebującym wsparcia informacji na temat możliwości skorzystania z innych form pomocy – mówi Joanna Olszewska, Dyrektor Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin.

Wnioski przyjmowane będą od 7 do 24 stycznia 2025 r., od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-15.30. Ze wsparcia w pierwszej kolejności będą mogły skorzystać osoby z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujące, które nie mają możliwości korzystania z pomocy bliskich, a także osoby zamieszkujące z inną osobą z niepełnosprawnością, która przez swoją niepełnosprawność nie może prowadzić gospodarstwa domowego.

Formularze dostępne są na stronie niepelnosprawni.lublin.eu. Można je również pobrać w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin przy ul. Zana 38 oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców przy ul.: Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Kleeberga 12A, Szaserów 13-15, Nowy Świat 38.

Usługi asystenckie realizowane są w ramach Programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025. Zgodnie z zapisami Programu celem rozpowszechnienia usług asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej niezależnego i aktywnego życia.


Podziel się
Oceń

Komentarze