Reklama
piątek, 10 stycznia 2025 11:46
Reklama

Najlepsze produkty turystyczne województwa nagrodzone

  • Źródło: rzecznik prasowy UMWL

Źródło: archiwum UMWL

 

W Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyło się wielkie święto branży turystycznej – IV Lubelskie Forum Turystyki. Zarząd Województwa Lubelskiego reprezentowali marszałek Jarosław Stawiarski oraz członkowie zarządu: Jarosław Kwasek oraz Marcin Szewczak. Kluczowe tematy tegorocznej edycji obejmowały rozwój turystyki, marketing oraz pomysły na innowacyjne projekty, które mogą wspierać rozwój turystyki w regionie.

Lubelskie Forum Turystyki to kluczowe wydarzenie dla branży turystycznej województwa lubelskiego, gromadzące szerokie spektrum uczestników z całego sektora. To tutaj mamy się dowiedzieć, co dalej z lubelską turystyką. Co zrobić, aby turystów odwiedzjących Lubelszczyznę było więcej, aby byli zadowoleni z pobytu u nas i do nas wracali. A naprawdę mamy się czym pochwalić. Lubelskie nie tylko smakuje, ale również interesuje, bo mamy bardzo wiele do zaoferowaniapowiedział podczas otwarcia Forum Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.

 

Pierwszy dzień Forum był uświetniony obchodami 550-lecia powstania województwa lubelskiego. Oprócz części artystycznej uczestnicy mieli okazję wysłuchać prelekcji dr hab. Dariusza Wróbla, który przybliżył genezę i znaczenie powołania województwa w 1474 roku. 

Następnie odbył się panel dyskusyjny moderowany przez Dorotę Lachowską z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Marcina Kanię z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Uczestnicy debaty – Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Marcin Szewczak, Andrzej Kudlicki z Biura Turystycznego QUAND oraz Daniel Sagan z KamperManiaka – zastanawiali się nad konkretnymi działaniami, jakie mogą zostać podjęte w celu wykorzystania potencjału regionu do rozwoju turystyki, uwzględniając jego przygraniczne położenie.

Kolejnym punktem programu był panel z tworzenia silnej marki. Prelegenci przedstawili zagadnienia dotyczące kluczowych trendów konsumenckich w zakresie zrównoważonego rozwoju (Marta Mills), turystyki kulturowej i o tym, jak tworzyć unikatowe i innowacyjne markowe produkty turystyczne w oparciu o tradycje kulturowe regionu (Magdalena Demkowicz). Poruszony został również temat zarabiania na turystach podróżujących kamperem i przyciągania turystów karawaningowych bez dużych nakładów finansowych. Daniel i Aldona Saganowie, na co dzień prowadzący bloga KamperManiak, opowiedzieli również o tym, co decyduje o wyborze kierunku podróży kamperem lub przyczepą kempingową.

Dalsze panele dotyczyły narzędzi sztucznej inteligencji w marketingu turystycznym (Szymon Lisowski) oraz statystyk ruchu turystycznego w regionie lubelskim (Marcin Augustyniak).

 

Wyjątkowym punktem pierwszego dnia Forum była jubileuszowa Gala, podczas której ogłoszono wyniki Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego w 2024 roku.

W tym roku spośród 39 zgłoszonych produktów kapituła wyłoniła:

  • 5 wyróżnień,

  • 3 pierwsze miejsca, które uzyskały promocję do etapu ogólnopolskiego,

  • jeden produkt otrzymał Rekomendację do „Turystycznego Odkrycie Roku”,

  • jeden produkt otrzymał Rekomendację do Złotego Certyfikatu POT.

Dodatkowo dzięki głosowaniu online jeden z produktów otrzymał Nagrodę Internautów.

Wyróżnienia:

Józefów – Rowerowa Stolica Roztocza, Park Rekreacji ZOOM NATURY w Janowie Lubelskim, Park Miliona Róż i Zabytków Kresowych w Kazimierzu Dolnym, Brama Kryłów w Kryłowie oraz Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie

 

Nagrody główne (miejsca, które uzyskały promocję do etapu ogólnopolskiego)

I miejsceChmielaki Krasnostawskie w Krasnymstawie

II miejsceMiędzynarodowe Zawody Balonowe w Nałęczowie 

III miejsceDni Jakuba Wędrowycza w Wojsławicach

Nagroda Internautów Chmielaki Krasnostawskie w Krasnymstawie

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze