Co wpływa na transformację łańcuchów dostaw? Jak budować wizję i strategię firmy z branży logistyki i transportu? – o tym rozmawiali podczas trzydniowej, Międzynarodowej konferencji Naukowo – Technicznej „Transport 2024” w Kazimierzu Dolnym naukowcy i praktycy z branży logistycznej i transportowej. W tym roku już po raz IX Wydział Transportu i Informatyki Akademii WSEI zorganizował wydarzenie cieszące się dużym zainteresowaniem branżowców. Partnerami byli Instytut Transportu Samochodowego oraz Polskie Naukowo – Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne.
- Lubelskie ma znakomite warunki do rozwoju branży logistycznej i transportowej. Mamy drogi szybkiego ruchu, połączenie z całą Europą, obwodnice miast, lotnisko z cargo, duże powierzchnie magazynowe i możliwości przeładunkowe, powierzchnie biurowe klasy A i bliskość granicy. W Lublinie i okolicy zlokalizowane są także 2 fabryki autobusów wodorowych, a lubelskie samorządy inwestują w transport zeroemisyjny. – mówi Artur Dmowski, profesor Akademii WSEI – To oczywiste więc, że jesteśmy też znakomitym miejscem do spotkania naukowców i praktyków z branży.
Podczas trwających 3 dni wykładów, prelekcji, paneli oraz study naukowcy i praktycy mieli okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń, przyjrzenia się nowym wyzwaniom w branży, innowacyjnym rozwiązaniom. Ważnym tematem stała się rola sztucznej inteligencji w transporcie i procesach logistycznych oraz rozwój transportu zeroemisyjnego.
Konferencja od lat skupia się na zmianach w logistyce i transporcie, wskazując i wyznaczając jednocześnie nowe trendy w branży.
- Takie konferencje, jak ta dzisiejsza organizowana przez Akademię WSEI mają ogromny sens – powiedział redakcji Panoramy Lubelskiej, obecny na konferencji Marcin Kowalewski, wiceprezes Portu Lotniczego Lublin S.A. – Dzięki takim spotkaniom możemy zobaczyć z wyprzedzeniem, jakie trendy będą obowiązywały w najbliższej przyszłości, nawiązać nowe kontakty i wymienić się doświadczeniem. Zapotrzebowanie na cargo lotnicze ciągle rośnie. Warto przy tym zaznaczyć, że polski transport lotniczy stanowi zaledwie 1% transportu europejskiego. Wiele więc jeszcze przed nami do zrobienia. W Porcie Lotniczym Lublin S.A. podjęliśmy decyzję o budowie terminalu cargo. Inwestycja powinna zakończyć się w październiku tego roku. Nasze położenie stanowi o przewadze konkurencyjnej. – dodał Marcin Kowalewski.
Komentarze