Mająca swoje potwierdzenie w historycznych źródłach opowieść jest wizytówką naszego miasta. Spektakl muzyczny “Legenda o czarciej łapie” to historia wyjątkowa. Zrealizowane z rozmachem widowisko ukazujące wielkokulturową twarz XVII wiecznego Lublina - z jego różnorodnością muzyczną, bogactwem kramów i towarów oraz architektury opowiada historię szlachcica Rocha Purchawki, który przekupując sędziów próbował odebrać ziemię wdowie i jej synowi Wojtkowi. Zapewne udałoby mu się to gdyby nie diabelska ingerencja, której skutkiem był sprawiedliwy i korzystny dla kobiety wyrok i słynny odcisk czartowskiej dłoni na stole w Trybunale Koronnym (do dziś jedna z atrakcji Zamku Lubelskiego).
Iście „czarcia” premiera 13 maja o godz. 16. Bilety w cenie 45-55 zł. Co jeszcze przygotował Teatr Muzyczny?
„Bal w Savoyu”
To operetka Paula Abrahama w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar.
Opowiada historię towarzysko-miłosną ujawniającą ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, „podaną” oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy!
Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia.
"Bal w Savoyu" to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym.
6 maja, godz. 18:00, bilety : 50-80 zł
„Królewna Śnieżka”
Kto nie kojarzy tego tytułu? Jest to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.
Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.
„Królewnę Śnieżkę” podziwiać możemy: 9 maja o godz. 10:00 i 23 maja o godz. 10:00. Bilety: 38-45 zł. Jest to jedyny majowy spektakl wystawiany w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, ul. Akademicka 15.
„Ania z Zielonego Wzgórza”
Kolejna klasyka. Ten musical, na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.
“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyserią zajmie się Mirosław Siedler, który pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu. W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze.
Spektakl 20 maja o godz. 16:00 oraz 24 maja o godz. 10:00. Bilety: 30-50 zł.
„Phantom – Upiór w operze”
Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament.
Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.
„Upiora” możemy obejrzeć i wysłuchać 26 i 27 maja, godz. 18:00. Bilety: 50-80 zł.
„Tuwimowo, czyli bajkowa kraina Pana Juliana”
Jest to niezwykle dynamiczny spektakl zrealizowany po raz pierwszy w Rok Juliana Tuwima. Znajdują się tam dowcipne inscenizacje takich przebojów jak m.in.: „Lokomotywa”, „Ptasie Radio, „Zosia Samosia”, „Słoń Trąbalski”, „Pan Hilary”, „Rzepka”, „Pan Tralaliński”, „Ptasie plotki” i wiele innych. Teksty mistrza słowa przeplatają się tu z uroczymi piosenkami do muzyki Witolda Lutosławskiego.
Spektakl, realizowany przez aktorów Teatru Proscenian, zobaczyć możemy 29 maja, godz. 9:00 i 11:00. Bilety w cenie 25-30 zł.
„Kopciuszek”
Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć.
I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku... tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko?
Otóż nie, Kochane Dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków - używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.
Spektakl dopiero 31 maja, godz. 9:00 i 11:30, ale warto poczekać! Bilety: 30-35 zł.
Wszystkie spektakle, oprócz „Królewny Śnieżki” odbędą się na scenie Teatru Muzycznego w Lublinie przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5.
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: [email protected]
www.teatrmuzyczny.eu
zdjęcia: Teatr Muzyczny
Komentarze