W repertuarze także tragiczna historia utalentowanej śpiewaczki i jej tajemniczego nauczyciela, czyli „Phantom – upiór w operze” oraz jedna z najbardziej lubianych operetek J. Straussa – „Baron cygański”. Najmłodszych widzów lubelska operetka zaprasza na klasyczne bajki w nowoczesnym wydaniu.
ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę i teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.
„Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie dla całych rodzin. Z pewnością przedstawiciele wszystkich pokoleń „wychowanych” na powieści Lucy Maud Montgomery znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyser spektaklu, Mirosław Siedler, pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu.
W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze.
Reżyseria: Mirosław Siedler; kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk; scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz; choreografia: Violetta Suska; przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
1 kwietnia, godz. 16:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 30-50 zł
MAGNETYZM SERCA, CZYLI ŚLUBY PANIEŃSKIE
Spektakl w reżyserii Stefana Szmidta i Alicji Jachiewicz-Szmidt w doborowej obsadzie i z ich aktorskim udziałem bawi historią dwóch panien – Anieli i Klary – które przysięgają „na kobiety stałość niewzruszoną nienawidzić ród męski, nigdy nie być żoną”. Starsze pokolenie bohaterów – pani Dobrójska (Alicja Jachiewicz) i Radost (Stefan Szmidt) wraz z młodymi adeptami sztuki aktorskiej: Magdaleną Maścianicą, Natalią Matuszek, Zbigniewem Dziduchem i Damianem Kretem oraz Janem Andrzejem Kobielskim tworzą zabawne i niezapomniane kreacje.
(Nie)dawno temu w Nadrzeczu...
Alicja i Stefan Szmidtowie oraz ich przyjaciele – artyści utworzyli Fundację Kresy 2000, by utrwalać czas przemijającej natury, popularyzować sztuki piękne i pielęgnować dziedzictwo kulturowe schyłku XX wieku. Odtąd drzwi Domu Służebnego Polskiej Sztuce Słowa, Muzyki i Obrazu otwarte są dla wszystkich twórców różnorodnych dziedzin sztuki i młodych jej adeptów.
„Śluby panieńskie” Aleksandra Fredry niezmiennie bawią polską publiczność, mimo że od napisania sztuki upłynęły już niemal dwa stulecia.
Reżyseria i inscenizacja: Stefan Szmidt i Alicja Jachiewicz; obsada: Alicja Jachiewicz (Pani Dobrójska), Magda Maścianica (Aniela), Natalia Matuszek (Klara), Stefan Szmidt (Radost), Damian Kret (Gustaw), Zbigniew Dziduch (Albin), Jan Andrzej Kobielski (służący)
3 i 4 kwietnia, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 40 zł
Śluby Panieńskie Fundacji Kresy 2000 – zobacz zwiastun spektaklu:
PHANTOM – UPIÓR W OPERZE
Christine, młoda, utalentowana artystka, zostaje garderobianą diwy operowej Carlotty. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka, „upiora” urodzonego i wychowanego w katakumbach opery. Postanawia on oszlifować ten wokalny diament i wkrótce Christine jest gotowa na przesłuchanie. Za wstawiennictwem swojego protektora hrabiego Philippa de Chandon dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Carlotta daje jej angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...
Muzyka: Maury Yeston; libretto: Arthur Kopit; reżyseria: Daniel Kustosik; kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap; scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała; choreografia: Violetta Suska; przygotowanie chóru: Agnieszka Tyrawska-Kopeć; asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski; asystent scenografa: Anna Adamek; asystent reżysera: Andrzej Witlewski
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 10 minut, z jedną przerwą.
7 i 8 kwietnia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 50-80 zł
KOPCIUSZEK
Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez babcie. Dziś także one muszą dostosować się do epoki telewizji i internetu. W „Kopciuszku” opowiadanym przez babcię z lubelskiego teatru muzycznego jest wszystko: dobra i skromna dziewczynka oraz jej próżne i złośliwe przyrodnie siostry; zła macocha dręcząca Kopciuszka i dobra wróżka, która pomoże mu spełnić marzenia... Babcia opowiadając znaną bajkę używa nowoczesnych technologii, ucząc jednocześnie, jak używać ich mądrze i bezpiecznie. Pomagają jej w tym sympatyczne, rozśpiewane Wiruski komputerowe.
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz; kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap; scenografia i kostiumy: Dariusz Manel; choreografia: Marcin Marzec; muzyka: Janusz Baca; przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
11 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 30-35 zł
KOT W BUTACH
Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy, jednak Jerzy Turowicz, reżyser i autor scenariusza, wprowadził do niego również nowe postaci. Młodziutcy widzowie mogą więc śledzić nieznane dotąd przygody najsłynniejszego kota i jego pana Janka, a ponadto – wziąć udział w przedstawieniu i zdobywać nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Turowicz; muzyka: Janusz Baca; kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz; choreografia: Izabela Krupka
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
26 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 30-35 zł
BARON CYGAŃSKI
„Baron cygański” to z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami, a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.
Akcja rozgrywa się w połowie XVIII w. na pograniczu węgiersko-tureckim i w Wiedniu. Po wielu latach wędrówek Sandor Barinkay odzyskuje rodowe posiadłości, co czyni go wymarzonym zięciem dla przebiegłego sąsiada Kalmana Żupana. Jego córka Arsena kocha jednak innego i faworytowi ojca stawia trudny warunek: ma zostać baronem, zanim poprosi o jej rękę. Barinkay nie daje za wygraną, wierzy bowiem w przepowiednie Czipry, starej Cyganki, która wywróżyła mu rychły ślub. Udaje się do obozu Cyganów, by tam zostać „cygańskim baronem”. Czy dzięki temu tytułowi spełni się przepowiednia Czipry?
Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Liliana Jankowska, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Asystent choreografa: Anna Adamczyk
W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.
28 i 29 kwietnia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 50-80 zł
Na zdjęciu głównym: „Magnetyzm serca, czyli śluby panieńskie”; fot.: Piotr Mazurek
Kontakt w sprawie biletów:
Dział sprzedaży i promocji – tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: [email protected]
www.teatrmuzyczny.eu
Komentarze