Blisko 64 proc. Europejczyków regularnie spożywa ryby – wynika z badań Eurobarometru. Popularność ryb w diecie przekłada się na wzrost zainteresowania wędkowaniem. Unia Europejska sukcesywnie podejmuje działania mające na celu oczyszczanie wód i tworzenie przyjaznych akwenów dla wędkarzy. 45 proc. Polaków ceni sobie spokój i możliwość spędzania wolnych dni na łonie natury. Dlaczego konsumenci tak chętnie wędkują? Co sprawia, że ten sport jest coraz bardziej popularny?
Pandemia pokazała, że Polacy doceniają hobby, które nie wymaga obcowania z dużą liczbą osób. Wielu z nich wybiera jazdę na rowerze jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Dane sprzedażowe wybranych spółek pokazują, że sprzedaż jednośladów w okresie pandemii zdecydowanie wzrosła. Jakie jeszcze hobby wróciło do łask? To wędkowanie. Konsumenci doceniają nowoczesne i designerskie wędki, tworzone na zamówienie przez rękodzielników. Ponadto sport ten umożliwia odpoczynek na świeżym powietrzu.
Wędkowanie pomaga zredukować stres
Wśród najbardziej stresujących zawodów wymieniać można: strażaka, przedsiębiorcę, lekarza, pilota, dziennikarza, artystę, a także sędziego czy dyrektora generalnego. Na duży stres narażeni są także managerowie korporacji. Nie dziwi więc, że te grupy chętnie sięgają po wędkę w celu redukcji codziennych zmartwień.
– W czasie pandemii obserwujemy wzrost zainteresowania wędkarstwem. Wiele osób dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym sportem i szuka pomocy u profesjonalistów. Klienci dopytują, gdzie warto łowić ryby. Duże znacznie ma dla nich jakość sprzętu, z którym wybierają się na połów – mówi Remigiusz Kopiej, właściciel firmy Corona Fishing. – Na topie są ręcznie robione wędki, ale koniecznie przez rzemieślników. Osoby z określonej grupy społecznej doceniają jakość wykonania, a także ich unikalność. Często także sięgają po ręcznie robione przynęty na konkretny gatunek ryb.
Badania Uniwersytetu w Michigan pokazują, że zaledwie 20 minut spędzonych na łonie natury umożliwia zredukowanie hormonu stresu. Wędkowanie jest dobre dla zdrowia. Obecnie blisko 50 proc. ludzi na całym świecie boryka się z nadwagą. Wyjazd na ryby daje konsumentom poczucie aktywności i zachęca do opuszczenia domów, a także odejścia od komputera.
Okazja do budowania relacji
Wędkować można w pojedynkę, ale także w gronie najbliższych. Sport ten to doskonała okazja do tego, aby nawiązywać relacje z rodziną, przyjaciółmi czy partnerami biznesowymi. Obecnie świat zewnętrzny zapewnia konsumentom wiele bodźców, które nieustannie walczą o jego uwagę. Trudno się oderwać od telewizora, Internetu, czy smartfona. Wędkowanie to doskonały sposób na to, aby odłożyć na bok nowoczesne technologie i spędzić czas w gronie bliskich, poświęcając im całą swoją uwagę.
Wędkowanie doceniane jest również przez firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw w ramach wyjazdów integracyjnych zaprasza swoich pracowników do spędzania czasu w ten właśnie sposób. – Doskonałej jakości sprzęt wędkarski, w postaci przynęt hand made, może być dodatkową motywacją do zdrowej rywalizacji. – Woblery, wykonane ręcznie przez najznakomitszych wędkarzy w całej Polsce, w niejednym rozbudzą wolę sprawdzenia swoich sił w konfrontacji z dziką naturą – zauważa właściciel Corona Fishing.
Rekreacja, czyli czas na nas
Wędkarstwo to rekreacja, podczas której nawet najgorszy dzień, kiedy w ogóle nie złowisz ryb, jest lepszy niż czas spędzony w mieszkaniu na pracach domowych. Dla wielu konsumentów przyjemność wędkowania tkwi w samych wykonywaniu tej czynności – niezależnie od efektów.
Komentarze