Reklama
sobota, 23 listopada 2024 08:34
Reklama

Nowy program dla najuboższych

  • Źródło: PCK
Nowy program dla najuboższych

Autor: PCK

PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły dziś start partnerskiego programu, który zaadresować ma problem pogarszającego się stanu bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce, wynikający z pandemii COVID-19. Celem programu jest zapewnienie wsparcia tym grupom społecznym, które pandemia najbardziej dotknęła, pomagając zwiększyć im dostęp do pożywnych posiłków. W sumie program dostarczy około 180 000 posiłków do ponad 2,5 tys. osób w województwach mazowieckim, małopolskim i lubelskim.

 

Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z najpoważniejszych konsekwencji pandemii COVID-19 pogłębiając problemy, z którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce gospodarczy „lockdown” doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie. Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo żywnościowe najbardziej potrzebujących.

 

- Jako członkowie naszej lokalnej społeczności wierzymy, że naszym obowiązkiem jest wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki takim programom jak Food For Good jesteśmy w stanie zrealizować te cele i zapewnić środki niezbędne do łagodzenia skutków trwającego kryzysu – mówi Michał Jaszczyk, Prezes Zarządu PepsiCo Polska. - Jesteśmy przekonani, że współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących - w dużej mierze dzięki ich doświadczeniu w niesieniu pomocy i zaufaniu, jakim organizacja cieszy się wśród Polek i Polaków.

 

Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w projekcie przez Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z powodu zaufania społecznego, rozbudowanej siatki oddziałów oraz logistycznego przygotowania do podjęcia się działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.

 

- Dzięki funduszom z Fundacji PepsiCo będziemy mogli nie tylko realnie wpłynąć na odciążenie domowych budżetów beneficjentów, ale także zaspokoić codzienne potrzeby żywieniowe najmłodszych poprzez zapewnienie obiadów w szkolnych i świretlicowych stołówkach - dodaje Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.

 

Rozpoczynany program jest kolejnym etapem wysiłków PepsiCo i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w szczytowych momentach pandemii i jej skutków ekonomicznych. Od 2020 r. firma przekazała ponad 200 000 USD zapewanijąc gorące posiłki szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.


Podziel się
Oceń

Komentarze