Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 02:50
Reklama

Elektromobilność dzieli Europę

Europa dwóch prędkości to już nie tylko zwykłe słowa. One stały się faktem, a widać je w danych ACEA za I kwartał 2021.
  • Źródło: PAP MediaRoom
Elektromobilność dzieli Europę

Autor: Blomst z Pixabay

   

 

Oprócz odwrotu diesla, dane ACEA za I kwartał 2021 ukazały jeszcze jedną ważną kwestię w Europie. Są nią ogromne różnice w rozwoju elektromobilności w poszczególnych krajach.

Na szczycie rankingu elektromobilności dziś w Europie stoją bowiem Niemcy, gdzie w I kwartale br. zarejestrowano 64809 osobowych aut elektrycznych, drugie miejsce z wynikiem o połowę mniejszym zajmuje Wielka Brytania - 31779, a trzecie miejsce przypadło Francji z wynikiem 30491 rejestracji osobowych aut elektrycznych w I kwartale 2021 roku.

Tak obecnie wygląda czołówka państw przodujących w rozwoju elektromobilności w Europie. I nawet tutaj już widać 50% różnicę pomiędzy Niemcami, a resztą podium w ilości zarejestrowanych aut elektrycznych.

Jeżeli z podium usuniemy Wielką Brytanię, która nie jest już częścią Unii Europejskiej, to Francja przesunie się na drugie miejsce, a na trzecim miejscu pojawią się Włochy z liczbą rejestracji na poziomie 13266 sztuk.

Na dalszych miejscach, różnice te zamieniają się dosłownie w przepaść. W krajach takich jak Hiszpania - 3449 rejestracji, Portugalia - 1579 rejestracji, czy nawet Austria - 6622 rejestracje - dane te są zdecydowanie mniejsze.

Przy tak dużych różnicach oczywiste jest że Niemcy i pozostałe kraje z czołówki szybciej będą w stanie osiągnąć neutralność klimatyczną niż kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. A do tych krajów oprócz Polski (940 rejestracji) należy jeszcze:

- Bułgaria - 111 rejestracji,

- Chorwacja - 132 rejestracje,

- Czechy - 572 rejestracje,

- Cypr - 26 rejestracji,

- Estonia - 95 rejestracji,

- Grecja - 419 rejestracji,

- Węgry - 560 rejestracji,

- Litwa - 65 rejestracji,

- Łotwa - 65 rejestracji,

- Rumunia - 415 rejestracji,

- Słowacja - 157 rejestracji,

- Słowenia - 342 rejestracje.

Oznacza to, że prawie połowa krajów należących do Unii Europejskiej ma średnią rejestracji na poziomie 300 sztuk osobowych aut elektrycznych na kwartał, podczas, gdy czołówka krajów UE ma średnią kwartału na poziomie 36188 rejestracji.

 


Podziel się
Oceń

Komentarze