InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – stawia na ekologię i myje Paczkomaty® parą wodną bez żadnych środków chemicznych. Akcję w całej Polsce wykonują specjalistyczne ekipy w samochodach elektrycznych, przy zużyciu jak najmniejszej ilości wody. W przypadku zmywania graffiti używane są ekologiczne środki czyszczące. To kolejne nowatorskie rozwiązanie wdrożone przez InPost – obok elektrycznej floty, otwierania skrytek przez aplikację mobilną czy pomoc przez Google Asystenta.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]).
Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost[2] – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.
W listopadzie 2019 roku InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach® InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

W 2020 roku InPost będzie dysponować już 11 centrami logistycznymi: czterema powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West oraz KJF Park Balice.
InPost zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl, wyprzedzając DPD i DHL. Także w badaniu NPS (Net Promoter Score) internetowego serwisu Furgonetka.pl za rok 2018 w sektorze usług kurierskich pierwsze miejsce zdobyły Paczkomaty® InPost, a usługi kurierskie firmy zajęły trzecie miejsce.
W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.
Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
- Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
- Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych rok do roku.
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
- InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
- Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.
Więcej informacji na: www.inpost.pl
Komentarze