W spotkaniu z mediami udział wzięli: Sebastian Trojak, Członek Zarządu Województwa Lubelskiego, Paweł Wójcik, prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Artur Domański, dyrektor Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki w UMWL.
Forum - zaplanowane w dniach 22-23 października br. - organizuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie pod patronatem Anny Krupki - sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Roberta Andrzejczyka - prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Adresowane do przedstawicieli instytucji, firm oraz samorządów miast, gmin, powiatów, będzie miejscem poszukiwania odpowiedzi
na istotne problemy nurtujące branżę turystyczną. Stworzy też szanse integracji środowiska.
- Zależy nam, aby zachęcić samorządy do wspólnego tworzenia oferty turystycznej. Dzięki temu podmioty, które funkcjonują na danym terenie, np. Lokalne Grupy Działania będą mogły kontaktować się ze sobą i wymieniać klientami. Chcemy pokazać, że poza Lublinem, Zamościem czy Kazimierzem mamy na Lubelszczyźnie także inne turystyczne perełki. - wyjaśnia członek zarządu Sebastian Trojak.
- Forum będzie dobrą okazją do spotkania z ekspertami z branży turystycznej, przekonuje Paweł Wójcik, prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Wśród gości pojawią się również samorządowcy, którzy powiedzą
jak podejście do turystyki wygląda w innych regionach naszego kraju. - dodaje Wójcik.
==================================================================
Co nas czeka na „Pierwszym Lubelskim Forum Turystyki” ?
Tematem przewodnim pierwszej edycji forum jest marketing i innowacyjność
w budowaniu marki w turystyce.
Innowacyjne rozwiązania na rynku usług turystycznych, pasje i kreatywność ludzi, modne trendy i nowe markowe produkty, które mogą wpłynąć na bardziej dynamiczny rozwój turystyki w województwie lubelskim - to wiodące tematy referatów i prezentacji, przygotowanych
w pierwszym dniu forum. O aktualnych uwarunkowaniach rozwoju turystyki powie minister Anna Krupka. Jacek Janowski - dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej przedstawi nowoczesne formy promocji w działaniach POT. Markowe produkty turystyczne województwa lubelskiego zaprezentują Paweł Wójcik - prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Dorota Lachowska – dyrektor Biura Zarządu LROT.
„Turystyka jest kobietą” – to tytuł prezentacji Barbary Stawarz-Garcia z agencji interaktywnej Happy Content, która podpowie jak budować komunikację marketingową skierowaną do kobiet. Dr hab. Magdalena Kachniewska – profesor w Katedrze Turystyki SGH w Warszawie przedstawi przykłady dobrych praktyk innowacji w turystyce, a profesor Elżbieta Biernat z SGH w Warszawie omówi wpływ zdrowego stylu życia na budowanie marki agroturystycznej. Jak energię swoją i lokalnych pasjonatów zamienić w sukces i stworzyć produkt zdradzi Marcin Piotrowski - dyrektor Festiwalu Folkowisko w Gorajcu na Podkarpaciu. Bartosz Olcha
z Centrum Badawczo - Rozwojowego Biostat zaprezentuje wyniki badań ruchu turystycznego
w regionie lubelskim 2018-2019, prowadzonych w ramach projektu Lubelskie Obserwatorium Turystyczne. Sebastian Klauz - wydawca czasopisma „Polski Caravaning” przedstawi możliwości i będzie namawiał do rozwoju tej formy turystyki w regionie lubelskim.
Pierwszego dnia forum odbędzie się jeszcze panel dyskusyjny, w którym wezmą udział znani
w regionie przedstawiciele branży turystycznej, a przedpołudnie drugiego dnia wypełnią warsztaty.
Warsztatowo
W drugim dniu forum będzie można wziąć udział w warsztatach ze specjalistami branżowymi. Warsztaty odbędą się w dwóch równoległych blokach tematycznych. W pierwszym bloku uczestnicy dowiedzą się m.in. o sposobach pozyskiwania i aktywizowania fanów na Facebooku i Instagramie; tworzeniu kampanii reklamowych czy skąd czerpać pomysły na skuteczny content. Podczas drugiego warsztatu poznamy dobre praktyki w zakresie budowy, modernizacji oraz uzupełniania szlaków pieszych i rowerowych. Dowiemy się jak projektować szlaki turystyczne pieszych czy jak znakować szlaki w terenie.
Szczegółowe informacje o programie forum czy prelegentach znajdują się na stronie urzędu: www.lubelskie.pl.
==================================================================
Forum realizowane jest w ramach projektu pt. „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014- 2020, Działanie 3.6 Marketing gospodarczy,
Oś priorytetowa 3: Konkurencyjność przedsiębiorstw.
Komentarze