Żuk 6x6. Pojazd aktualnie ma już trzy napędzane osie, uchylną kabinę i jest wywrotką. Trwają prace blacharskie, silnik wymieniany jest na mocniejszy. Żuk bierze udział w akacji „Ratujmy żuki, zostały ostatnie sztuki”.
Rysiek 8x8. Bezzałogowa uniwersalna platforma o wysokiej mobilności. Pojazd napędzany jest silnikiem spalinowym poprzez hydromechaniczny układ przeniesienia napędu. Taka konfiguracja umożliwia łatwe sterowanie. Przegubowa rama oraz wahliwe wózki jezdne umożliwiają Ryśkowi dopasowanie do nierówności terenu w bardzo szerokim zakresie. Na pojeździe można zamontować dowolne wyposażenie, np. uchylną skrzynię ładunkową
o ładowności kilkuset kg, sprzęt do prac ziemnych czy saperskich, różnorodne manipulatory, pług śnieżny wirnikowy lub stały, kosiarkę itp. Pojazd może być sterowany przez osoby niepełnosprawne.
Trenażer czołgowy MPG-69. Do napędu trenażera służy silnik S-31 pochodzący
z samochodu Syrena 104, sprzęgła boczne pochodzą z Gaza/Lublina 51, hamulce boczne
z samochodu Star 28/660, przekładnie łańcuchowe z motocykla Junak, koła z maszyn rolniczych. Wyposażenie przedziału mechanika odwzorowuje wnętrze czołgu t-54. Masa całkowita prezentowanego pojazdu to 1300 kg, prędkość maksymalna 35 km/h. Pojazd odtworzono z resztek ramy, która była pocięta na ponad 10 kawałków, a jeden z boków przez 30 lat zabetonowany był w ziemi jako podpora masztu do anteny. Niestety nie zachowała się dokumentacja techniczna, do rekonstrukcji posłużyły głównie fotografie.
Buggy 4x4. Uniwersalny lekki pojazd terenowy o rurowej konstrukcji nośnej. Charakteryzuje się znacznym skokiem niezależnego zawieszenia i płaską gładką podłogą. Silnik o mocy ok. 100 kW w połączeniu z 6-biegową skrzynią i trzema blokowanymi w 100% mechanizmami różnicowymi daje pojazdowi bardzo dobre własności terenowe, wielokrotnie sprawdzone
w praktyce. Zastosowanie pojazdu jest bardzo szerokie.
Trabactor. Praktyczny mikrociągnik napędzany silnikiem Trabanta, posiadający 30 biegów, w tym 9 do tyłu. Przednia cześć pojazdu wykonana jest z błotników i zwężonej pokrywy silnika Trabanta, co nadaje mu bardzo estetyczny i sympatyczny wygląd. Trabactor współpracuje
z narzędziami rolniczymi mocowanymi na elektrycznym podnośniku oraz przyczepkami. Ciekawostką są tarczowe hamulce, nietypowe dla tej klasy pojazdów.
Trabant 4WDS. Pojazd zbudowany na bazie dwóch Trabantów. Posiada dwie osie skrętne
i dwa silniki. Jest niesłychanie zwrotny i dynamiczny.
Komentarze