Celem projektu jest zwiększenie kompetencji cyfrowych kobiet w obszarze Przemysł 4.0. Skierowany jest do studentek uczelni technicznych. Programowi patronuje Fundacja Edukacyjna Perspektywy oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
– O programie dowiedziałam się na uczelni. Ponieważ interesuję się nowymi technologiami oraz chcę po studiach pracować w zawodach inżynierskich, postanowiłam wziąć w nim udział. Aby dostać się do programu, trzeba było napisać esej, dlaczego chcę zostać inżynierką. Udało się i uczestniczyłam w ciekawych warsztatach z technologii przemysłowej, cyfryzacji
i komunikacji oraz zajęciach związanych z rozwojem osobistym na rynku pracy – mówi Ewa Kędziora.
Następnie dziewczęta miały za zadanie nakręcić film przekonujący, że praca inżyniera jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. – Film powstał w budynku Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii Politechniki Lubelskiej. Skupiłam się na cechach
i kompetencjach, które musi posiadać współczesny inżynier. Ważne jest, aby łączył on wiedzę zawodową z umiejętnościami miękkimi. Specjalizacje są istotne, ale inżynier nie może zamykać się w czterech ścianach – zaznacza studentka.
Dla Ewy Kędziory udział w programie Inżynierki 4.0 przyniósł wiele korzyści: – Podniosłam kwalifikacje zwiększające moje szanse na rynku pracy oraz spojrzałam na nowe technologie oczami doświadczonych ekspertów. Przekonałam się, jak ważne jest zdobywanie nowej wiedzy w zawodzie inżyniera, tutaj nie można stać w miejscu. Przede wszystkim jednak poznałam ciekawe osoby, które zmotywowały mnie do dalszej pracy – podkreśla Ewa Kędziora.
Komentarze