– Turystyka weekendowa rośnie z roku na rok. Wzrost zamożności społeczeństwa wpływa na to, że więcej podróżujemy. Turystyka krótkookresowa to prawie 40 proc. wszystkich wyjazdów Polaków. Na wyjazdy weekendowe Polacy najchętniej wybierają duże miasta, takie jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław, które są w ścisłej czołówce, ale również inne regiony Polski, które są atrakcyjne turystycznie, przede wszystkim morze i góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Jak podkreśla, dla turystów bardzo ważna jest komplementarność oferty. Polacy nie szukają wyłącznie zakwaterowania, lecz także ciekawych atrakcji turystycznych, tanich sposobów dojazdu na miejsce, wygodnego transportu i dobrego jedzenia. Oferta gastronomiczna coraz częściej jest czynnikiem, który przyciąga turystów do danego regionu.
W tym roku po raz szósty POT chce zachęcić Polaków do krótkich, weekendowych wyjazdów poprzez akcję „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Główną zachęta dla turystów jest możliwość skorzystania ze zniżek sięgających minimum 50 proc.
– Na podstawie poprzednich edycji widzimy, że akcja mocno zachęca Polaków do wyjazdów weekendowych poza głównym sezonem turystycznym. Ostatnia edycja akcji była rekordowa. Ponad 165 tysięcy Polaków skorzystało z obniżonych cen. To ogromny wzrost liczby uczestników. Podczas pierwszej edycji akcji skorzystało z niej zaledwie 60 tys. osób – mówi Robert Andrzejczyk.
W 2018 roku z wiosennej i jesiennej edycji akcji POT oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki skorzystało niemal 300 tys. Polaków. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna planuje dodatkowo zwiększyć budżet na promocję akcji, stawiając mocny akcent na reklamę w mediach społecznościowych.
– Akcja „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” daje możliwość darmowej promocji przedsiębiorcom, którzy do niej przystępują. Trzeba też pamiętać, że jej głównym celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce, na czym przedsiębiorcy i instytucje uczestniczące bezpośrednio korzystają. W interesie wszystkich jest wydłużenie sezonu tak, żeby Polacy podróżowali nie tylko w wakacje i ferie zimowe, lecz także jesienią i wiosną – mówi Robert Andrzejczyk.
– Ta akcja została już zauważona w całej Polsce. Nie tylko coraz więcej hoteli, lecz także muzeów, teatrów czy restauracji dołącza do kampanii. My odbieramy ten projekt nie tylko jako akcję sprzedażową, lecz także marketingową, która powinna mieć swój dalszy ciąg za granicą. Jestem przekonany, że Polska Organizacja Turystyczna w przyszłości będzie gotowa na to, żeby promować Polskę poprzez ten pomysł również za granicą. Będziemy trzymać za to kciuki – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
Dzięki temu, że w akcji uczestniczą instytucje i przedsiębiorcy z różnych branż, turyści mają możliwość ułożenia sobie optymalnego planu podróży, korzystając ze zniżek na transport, zakwaterowanie czy bilety wstępu do atrakcji turystycznych.
Jednak organizatorzy podkreślają, że projekt to przede wszystkim niepoliczalne korzyści dla całej branży turystycznej i okołoturystycznej – przedsiębiorcy mogą pozyskać klientów i zapełnić obiekty również poza sezonem. POT zapewnia partnerom także wsparcie marketingowe w mass mediach i środkach transportu (np. filmy w pociągach Pendolino czy autobusach Polonus).
– Z roku na rok zainteresowanie akcją wśród naszych partnerów rośnie. Tymi partnerami są hotelarze, sieci restauracyjne, instytucje kultury, właściciele atrakcji turystycznych oraz firmy przewozowe. W ostatniej edycji uczestniczyło 757 partnerów i z każdą kolejną edycja obserwujemy wzrost o około 20 proc. Najważniejsze jest to, że ponad 90 proc. naszych partnerów wraca i bierze udział w kolejnych edycjach. Taki sam odsetek jest gotowy zarekomendować udział w tej akcji innym podmiotom – podkreśla prezes POT.
– W ten sposób budujemy nowy segment klientów. Cieszymy z każdego nowego gościa, który korzysta z tej promocji, bo liczymy, że ten gość do nas wróci albo zachęci innych do skorzystania z naszej oferty. Szósta edycja odbędzie się w połowie marca i jestem przekonany, że to będzie kolejny sukces, bo już słyszę od właścicieli i dyrektorów hoteli, że zainteresowane jest coraz większe – dodaje Gheorghe Marian Cristescu.
Wiosenna edycja akcji „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się w weekend 15–17 marca. Rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć w niej udział, potrwa do 12 lutego br., a sprzedaż ofert ruszy 28 lutego br.
– Zachęcamy wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje działające w branży turystycznej, jak i podmioty z branż powiązanych z turystyką, do zarejestrowania się na stronie polskazobaczwiecej.pl. Rejestracja trwa jedynie 5 minut – podkreśla Robert Andrzejczyk.
Komentarze