Reklama
czwartek, 16 stycznia 2025 02:06
Reklama

Wiadomości

Wierzbica: Dla wspólnego dobra

W piątek, 23 listopada w Wierzbicy w powiecie chełmskim odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Gminy.

24.11.2018 11:05    1
UMSC: Koncert z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców Lublina i okolic na wyjątkowe wydarzenie muzyczne - Koncert Studenckich Zespołów Folklorystycznych z okazji 100-lecia odzyskania przez nasz kraj Niepodległości.

23.11.2018 14:35
KOM-EKO inwestuje w ekologiczne śmieciarki

Spółka Kom-Eko zakupiła nowoczesne śmieciarki marki Scania, które będą odbierać zmieszane odpady komunalne na terenie Lublina i okolic.

23.11.2018 13:32
Grupa Jedzenie Zamiast Bomb Lublin zaprasza na pierwszą w sezonie akcję wydawania bezpłatnych posiłków

Grupa Jedzenie Zamiast Bomb Lublin zaprasza na pierwszą w tym sezonie akcję wydawania bezpłatnych, gorących, wegańskich posiłków dla wszystkich potrzebujących. Start akcji: 24 listopada (sobota), godz. 14.00, Brama Krakowska (od strony Starego Miasta).

23.11.2018 12:03    1
LW BOGDANKA ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ W III KWARTALE

LW BOGDANKA S.A., najnowocześniejsza i najbardziej efektywna kopalnia węgla kamiennego w Polsce, będąca częścią Grupy Enea, jednego z liderów polskiego rynku energetycznego, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2018 roku.

23.11.2018 11:17
Większość zakupów robimy impulsywnie, a Black Friday zwiększa obroty sklepów o kilkaset procent

Święto wyprzedaży, czyli Black Friday, obchodzone tradycyjnie w ostatni piątek listopada, to amerykański zwyczaj, który cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Z roku na rok do akcji wyprzedażowych przyłącza się coraz więcej marek, ale i klientów. Obroty sklepów rosną w tym czasie od kilkudziesięciu do nawet kilkuset procent, z kolei klienci mają możliwość kupić interesujące ich produkty z bardzo dużą zniżką. Eksperci podkreślają, żeby podchodzić do takich zakupów z głową, bo ponad 70 proc. z nich ma charakter impulsywny, a tylko 30 proc. to zaplanowane wydatki.

23.11.2018 10:50
Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost. Producenci chcą wykorzystać rosnący popyt

Rośnie sprzedaż samochodów dostawczych w Polsce. Do końca października 2018 roku zarejestrowano ponad 55 tys. aut, a rynek zanotował ponad 11 proc. wzrost. Opel chce wykorzystać rosnący popyt na samochody dostawcze. Do salonów trafią w tym roku nowości z tego segmentu. Duże nadzieje koncern wiąże z modelem Combo Cargo, który zdobył tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2019. Dzięki Combo Opel chce umocnić swoją pozycję na rynku lekkich pojazdów użytkowych.

23.11.2018 09:27
Pod Lublinem powstanie fabryka, gdzie prace znajdzie 350 osób

Wschód Polski przyciąga coraz więcej inwestorów. Jeszcze kilka lat temu planów inwestycyjnych nie miało tu ponad 80 proc. firm. Teraz fabryki lokują tu największe koncerny. Ruszyła właśnie budowa fabryki Varroc Lighting Systems w gminie Niemce pod Lublinem. Docelowo pracę znajdzie tam 350 osób, a inwestycja ma być gotowa w III kw. 2019 roku. – Braliśmy pod uwagę różne lokalizacje. To, co nas przyciągnęło, to wykwalifikowana kadra, dobra współpraca z władzami lokalnymi i korzystna lokalizacja – podkreśla Bartosz Mackford, dyrektor zakładu Varroc Lighting Systems.

23.11.2018 09:10
Starosta chełmski ponownie obdarzony zaufaniem

Na stanowisko starosty chełmskiego zgłoszono jedną kandydaturę – Piotra Deniszczuka, na którego zagłosowali radni. 21 listopada na pierwszej sesji Rady Powiatu wybrano także wicestarostę, przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady oraz Zarząd Powiatu.

22.11.2018 13:16    1
W Polsce narasta konsumpcjonizm. Widać to szczególnie w Black Friday i przed świętami

Nasilający się konsumpcjonizm można zaobserwować najlepiej w okresie przedświątecznym – chociażby w Black Friday, czyli Czarny Piątek, kiedy obroty sklepów potrafią wzrosnąć nawet o kilkaset procent. W opozycji do nadmiernego kupowania i gromadzenia dóbr stoi Fair Trade, czyli ruch sprawiedliwego handlu. Cieszy się rosnącą popularnością zarówno globalnie, jak i w Polsce, gdzie sprzedaż produktów z certyfikatem Fairtrade w ubiegłym roku wzrosła o 50 proc. Ekspertka wrocławskiej Wyższej Szkoły Bankowej podkreśla, że kluczowe dla jego rozwoju jest budowanie świadomości konsumentów.

22.11.2018 12:02