Reklama
sobota, 23 listopada 2024 13:18
Reklama

Lublin : Miasto podsumowało tegoroczny sezon turystyczny.

  • Źródło: rzecznik prasowy UM Lublin
Lublin : Miasto podsumowało tegoroczny sezon turystyczny.

Źródło: archiwum UM Lublin

 Od lipca do września do Lublina przyjechało 567 tys. podróżnych. To prawie dwukrotnie więcej w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Liczba turystów i odwiedzających w 2023 roku po raz pierwszy w historii przekroczyła milion osób.

To rekordowy wynik, na który wpłynęło wiele czynników. Nie tylko liczne wydarzenia organizowane w ramach obchodów Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023, ale również skuteczne działania promocyjne, szeroka oferta kulturalna, intensywne działania podmiotów lokalnego sektora turystyki czy coraz lepsza dostępność komunikacyjna Lublina. Bardzo cieszę się, że nasze miasto jest coraz chętniej wybieranym kierunkiem podróży i mam nadzieję, że kolejne miesiące będą przynosiły jeszcze lepsze statystyki – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

W minionym sezonie turystycznym do Lublina przyjechało 434 tys. podróżnych z Polski, z czego 177 tys. stanowili odwiedzający jednodniowi, natomiast 257 tys. to turyści, czyli korzystający z noclegów. Spośród tych, którzy zdecydowali się na nocleg aż 49% to osoby, które spędziły w naszym mieście od 2 do 4 nocy, 34% skorzystało z jednego noclegu, a 15% pozostało na 5-7 nocy. Liczba obcokrajowców, którzy odwiedzili Lublin w okresie od lipca do września br. wynosi około 133 tys. To aż trzynastokrotny wzrost ogólnej liczby turystów i odwiedzających zagranicznych względem tożsamego okresu w 2022 roku.


Za nami także kolejna edycja akcji Sezon Lublin. Podobnie jak w ubiegłym roku, przyjęła ona formę zabawy z nagrodami – za skorzystanie z oferty partnerów mieszkaniec lub turysta otrzymywał punkty, które następnie mógł wymienić na specjalne miejskie gadżety. W tegorocznej edycji nagrody odebrało blisko 530 osób.

Odmieniona formuła Sezonu Lublin kolejny rok z rzędu cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony przedstawicieli lubelskiej branży turystycznej, jak i turystów oraz mieszkanek i mieszkańców. Nowe zasady akcji sformułowano tak, żeby kierowały uczestników do kolejnych partnerów, a w konsekwencji zachęcały do skorzystania z szerokiej, różnorodnej oferty. W tym roku zainteresowani mieli możliwość wyboru spośród propozycji przygotowanych przez ponad 80 podmiotów. W ramach tegorocznej edycji Sezonu Lublin do partnerów wydarzenia wpłynęło łącznie ok. 500 tys. zł – mówi Marcin Kęćko, Dyrektor Biura Rozwoju Turystyki Urzędu Miasta Lublin.

12. edycja Sezonu Lublin trwała od 1 maja do 31 października. Do współtworzenia akcji zgłosiło się 81 partnerów działających w lubelskiej branży turystycznej, którzy przedstawili niemal 100 różnych propozycji spędzania wolnego czasu.
 


Podziel się
Oceń

Komentarze