Reklama
sobota, 23 listopada 2024 23:04
Reklama

Zbiorniki retencyjne w przedszkolach, bajki z morałem dla najmłodszych. Wystartowała kampania edukacyjna „Obiecajmy”,

W 2030 roku ilość dostępnej wody użytkowej w Polsce będzie nawet o 40 proc. niższa niż zapotrzebowanie na nią. Już teraz w Polsce na 1 mieszkańca przypada średnio około 1600 m3 zasobów wodnych na rok, a to prawie trzy razy mniej niż średnia zasobów wodnych dla przeciętnego Europejczyka (4500 m3/rok). Priorytetem staje się retencja wody deszczowej, która w Polsce nadal jest na niskim poziomie. W odpowiedzi na ten problem firma Reckitt zainicjowała w ramach marki Finish kampanię „Obiecajmy”, w której wraz z partnerem merytorycznym, IMGW-PIB – Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowym Instytutem Badawczym, marką Bosch i National Geographic edukują najmłodszych mieszkańców naszej planety, jak oszczędzać wodę.
  • Źródło: Havas PR Warsaw
Zbiorniki retencyjne w przedszkolach, bajki z morałem dla najmłodszych. Wystartowała kampania edukacyjna „Obiecajmy”,

Autor: Havas PR Warsaw

 

W ramach kampanii w wybranych przedszkolach, położonych na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną zostaną zainstalowane zbiorniki retencyjne, które pomogą w codziennym gromadzeniu deszczówki. Dzieci otrzymają niezbędne zestawy narzędzi wraz z nasionami warzyw i owoców, dzięki którym z łatwością będą mogły dbać o roślinność wokół budynków, przy okazji świetnie się bawiąc. Dodatkowo nauczyciele przedszkolni zostaną zaopatrzeni w scenariusze lekcji, które pozwolą na rzetelną edukację najmłodszych na temat konieczności oszczędzania wody. Do tej pory przeprowadzono pilotażowe zajęcia w trzech przedszkolach na terenie Warszawy. Materiały edukacyjne (książeczka w formie elektronicznej, scenariusze zajęć dla przedszkolaków) dostępne będą także na dedykowanej stronie kampanii: https://obiecajmy.finish.pl/


„Dzieci z wybranych przedszkoli na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną otrzymają książeczki o przygodach Kropelki Amelki, która będzie ich przewodnikiem po magicznej krainie >>Dostatkowo<<. Nasza bohaterka w zabawny i przystępny sposób wytłumaczy najmłodszym, jak codziennie mogą oszczędzać wodę w domu i swoim najbliższym otoczeniu” – mówi Bartosz Stawikowski, Senior Brand Manager marki Finish, która jest inicjatorem kampanii.

W 2020 roku niedobory wody w rzekach i glebie pogłębiły się trzeci rok z rzędu. Sezon zimowy 2020/2021 oraz deszczowa jesień znacznie poprawiły sytuację, ale eksperci są zgodni, że problem suszy na pewno będzie powracał. Jednym ze sposobów zapobiegania im w przyszłości jest edukacja najmłodszych, ponieważ to właśnie oni będą się mierzyć ze skutkami zmiany klimatu. Dlatego też do kampanii przyłączył się Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy – IMGW-PIB.

„W ciągu najbliższych 50 lat, przewiduje się wzrost temperatury powietrza o około 2-3°C, a na przestrzeni dekady o około 0,6 °C. Opady będą malały, szacuje się, że do 2100 roku spadną aż o około 10 proc. Wzrost temperatury, większe parowanie, niższe opady wpłyną bezpośrednio na zmniejszenie zasobów wodnych. Dane pokazują, że do roku 2030, ilość dostępnej wody będzie o 40 proc. niższa od jej zapotrzebowania” – mówi Grzegorz Walijewski, zastępca dyrektora Centrum Hydrologicznej Osłony Kraju i Rzecznik Prasowy IMGW-PIB.


Organizatorzy kampanii przekonują, że rzetelna i nowoczesna edukacja ekologiczna powinna zaczynać się od najmłodszych lat, tak aby nawyki i zachowania wykształcone w dzieciństwie towarzyszyły dzieciom również w dorosłym życiu.

 

Źródło informacji: Havas PR Warsaw

 


Źródło informacji: Havas PR Warsaw


Podziel się
Oceń

Komentarze